Ontspanningstips voor zorgpersoneel
- 06 februari 2025
- |
- 20:00 uur
1 punt
Zelfontwikkeling
Hoe reageer jij als de dochter van een cliënt of bewoner naar je toekomt en jou, op niet mis te verstane wijze, vertelt dat ze zeer ontevreden is over de zorg die jij aan haar moeder geeft? Geef je hieraan toe? Ook als ze geen gelijk heeft? Draag je de cliënt of bewoner over aan een collega, omdat het niet goed klikt met de familie?
Gegeven door: Marjan Scheper | GeaccrediteerdFamilieleden van cliënten en bewoners worden steeds mondiger. Kritiek op artsen, verpleegkundigen, verzorgenden en andere zorgverleners gebeurt vaker en vaker. Maar wat is een goede manier om hiermee om te gaan? Dit webinar is speciaal voor verzorgenden en verpleegkundigen die praktische handvatten willen om in deze situaties juist te kunnen handelen.
Heb jij op de werkvloer weleens te maken met mondige familieleden die kritiek hebben op het werk dat je levert en weet je niet hoe je hiermee om kan gaan? Meld je dan aan voor dit webinar. Marjan Scheper geeft je handvaten die je gaan helpen om beter op deze situaties te reageren.
Voor iedereen die werkzaam is in de zorg.
Na dit webinar sta je niet met een mond vol tanden wanneer naasten van een cliënt kritiek hebben op de zorg die je verleent. Je hebt tips meegekregen van expert Marjan Scheper waardoor jij op een professionele manier met deze situaties om kan gaan.
Kennis en inzicht in gedrag van familie
Herkennen en begrijpen van oorzaken van conflicten
9 effectieve strategieën in het omgaan met mondige familie
1 punt
Vakinhoudelijk handelen
Communicatie
Samenwerking
Organisatie
Maatschappelijk handelen
Kennis & wetenschap
Professionaliteit & kwaliteit