✓ Wij worden gemiddeld beoordeeld met een 8,3
Aanmelden inloggen
Webinars: 0   |   video’s: 0

Jaro Wolff

Snappen hoe je werkt onder spanning. De juiste keuzes maken en goed blijven handelen onder druk. Jaro Wolff, trainer, coach en mede-eigenaar van DDACT Training & Advies, snapt als geen ander hoe je daarmee omgaat.

Specialismen
  • Omgaan met emotie
  • Omgaan met agressie
  • Communicatie technieken
  • Vergroten werkplezier
Branches
Zorg & welzijn

Wat is jouw expertise?

“Communicatie onder spanning, ofwel keuzes maken onder stress. Er is een groot verschil tussen in rust goed snappen wat je moet doen of zeggen en het toepassen terwijl je gespannen bent. Ik leer mensen hoe je omgaat met je eigen spanning, het verschil herkent tussen emotie en agressie en de technieken die daarbij horen. Zodat ze niet achteraf denken: Shit, ik had dát moeten zeggen.”

Hoe ben je in de zorg terechtgekomen?

“Mijn moeder heeft heel haar leven in de ouderenzorg gewerkt, dus via haar weet ik hoe zwaar het werk kan zijn. Toen ik mijn eerste stappen zette als trainer in Communicatie onder spanning kwam ik vrij snel terecht bij zorginstellingen en ziekenhuizen. Inmiddels zijn we als bureau DDACT gespecialiseerd in Omgaan met Emotie & Agressie in de zorg en werken we samen met grote ziekenhuizen als het Erasmus MC en het Maasstad Ziekenhuis.”

Wat vind je mooi aan het werk?

“Het mogen bijdragen aan meer werkplezier en minder energieverlies. Dat is echt een missie van mij geworden. Dat ik bij zoveel verschillende organisaties in de keuken mag kijken en daarbij zelf kan blijven leren en groeien, vind ik ook geweldig. Want elke keer leer ik weer van de deelnemers. De dag dat ik binnen kom als een goeroe die het allemaal weet, moet ècht mijn laatste dag zijn.”

Wat wil je zorgverleners graag leren?

“Om te beginnen: vooral blijven doen wat werkt. Elk model is per definitie een versimpeling van de realiteit en vooral een aanvulling op wat mensen al succesvol doen. Daarnaast wil ik ze leren hoe ze er zelf voor kunnen zorgen dat de spanning niet hun handelen overneemt, maar hun handelen de spanning. Zodat ze niet achteraf bedenken wat ze beter hadden kunnen doen, maar dat in het moment kunnen bepalen. Verder wil ik ze bijbrengen hoe ze makkelijk de verschillen herkennen tussen inhoud, emotie, agressie en zelfs geweld plus de bijbehorende tips & tricks. Zodat ze nog beter kunnen aansluiten bij de bezoeker, patiënt of situatie en vooral nog beter voor zichzelf kunnen zorgen. Want wat betreft dat laatste is er volgens mij nog wel wat winst te behalen in de zorg.”

Join the community en ga voor premium!

Onbeperkt toegang tot content
Accreditatiepunten verdienen
Gratis naar alle evenementen