Omgaan met de overgang
- 20 februari 2025
- |
- 20:00 uur
1 punt
Vitaliteit
Hoe reageer jij als de dochter van een cliënt of bewoner naar je toekomt en jou, op niet mis te verstane wijze, vertelt dat ze zeer ontevreden is over de zorg die jij aan haar moeder geeft? Geef je hieraan toe? Ga je in de verdediging? Ook als ze ongelijk heeft? Of draag je de cliënt of bewoner over aan een collega, omdat het niet goed klikt met de familie?
Gegeven door: Marjan Scheper | GeaccrediteerdFamilieleden van cliënten en bewoners worden steeds mondiger. Kritiek op zorgprofessionals gebeurt steeds vaker. Maar wat is een goede manier om hiermee om te gaan? Dit webinar is speciaal voor zorgprofessionals die in hun dagelijkse werk te maken hebben met familie en op zoek zijn naar effectieve manieren om met zulke situaties om te gaan.
Heb jij op de werkvloer weleens te maken met mondige familieleden die kritiek hebben op het werk dat je levert en weet je niet hoe je hiermee om kan gaan? Meld je dan aan voor dit webinar. Marjan Scheper geeft je handvaten die je helpen om beter op deze situaties te reageren.
Voor iedereen die werkzaam is in de zorg.
Na dit webinar kan je beter omgaan met naasten van een cliënt die het niet eens zijn met een werkwijze. Marjan Scheper heeft je effectieve tips meegegeven waardoor je op een professionele manier met hen op kan gaan om de samenwerking te verbeteren.
- Kennis en inzicht in gedrag van familie
- Herkennen en begrijpen van oorzaken van conflicten
- 9 effectieve strategieën in het omgaan met mondige familie
1 punt
Vakinhoudelijk handelen
Communicatie
Samenwerking
Organisatie
Maatschappelijk handelen
Kennis & wetenschap
Professionaliteit & kwaliteit