Goed omgaan met de cliëntvertegenwoordiger - Hart voor Zorg
- -
  • CategorieAlgemeen
  • Datum01 september 2022 | 20:00 uur
  • DatumAccreditatie
  • Datum1

Goed omgaan met de cliëntvertegenwoordiger

Als zorgprofessional in de ouderenzorg en gehandicaptenzorg heb je regelmatig te maken met cliëntvertegenwoordigers. Meestal is dat een familielid, soms is het een mentor/curator die door de rechtbank is aangesteld. De rol van de vertegenwoordiger staat duidelijk omschreven in de wet, maar in de praktijk ligt het niet altijd zo eenvoudig.

Wanneer moet een (wettelijk) vertegenwoordiger van een cliënt of bewoner worden geïnformeerd, en wanneer is dat juist niet de bedoeling? Wat doe je als een vertegenwoordiger er eigenlijk geen recht op heeft, maar toch aandringt op informatie – of zelfs beslissingen wil nemen voor de cliënt of bewoner? Hoe zorg je dat je daar als zorgprofessional op een goede manier mee omgaat?

In dit webinar legt expert Loes den Dulk je op heldere wijze uit hoe het zit met de rechten van vertegenwoordigers, en de samenwerking tussen vertegenwoordigers en zorgprofessionals.

Gegeven door: Loes den Dulk | Geaccrediteerd

In dit webinar behandelt expert Loes den Dulk de volgende vragen en onderwerpen:

  • Wat is de rol van de (wettelijk) vertegenwoordiger?
  • Wanneer mag de vertegenwoordiger informatie opvragen en/of meebeslissen?
  • Hoe ga je als zorgprofessional goed om met de vertegenwoordiger?
  • Hoe zit het met de vertegenwoordiger en de Wzd?

Meld je aan

Wil je graag meer weten over de rol van cliëntvertegenwoordigers en hoe je als zorgprofessional goed met hen omgaat? Meld je dan aan voor dit webinar!

Tip: op 14 september kun je tijdens Hét Wet zorg en dwang congres onder andere leren over de rol van de cliëntvertrouwenspersoon Wzd.

Meest gestelde vragen

Voor wie is deze webinar?

Voor iedereen die werkzaam is in de zorg.

Wat kan ik na het volgen van deze webinar?

Na afloop weet je precies wat de rol is van de cliëntvertegenwoordiger, wanneer deze wel of niet geïnformeerd moet worden en hoe je daar als zorgprofessional goed mee omgaat.

Georganiseerd door:

In het kort

De rol van de vertegenwoordiger

Hoe ga je goed met hen om

De vertegenwoordiger en de Wzd

1 punt

Informatie

Spreker: Loes den Dulk
Geaccrediteerd voor: 1 punt
Aanvang: 01 september 2022 | 20:00 uur
Duur: 1 uur 0 minuten

CanMEDS-Competenties

  • Vakinhoudelijk handelen

  • Communicatie

  • Samenwerking

  • Organisatie

  • Maatschappelijk handelen

  • Kennis & wetenschap

  • Professionaliteit & kwaliteit