Onbegrepen gedrag? Leer het begrijpen - Hart voor Zorg
- -
  • CategorieAlgemeen
  • Datum29 augustus 2022 | 20:00 uur
  • DatumAccreditatie
  • Datum1

Onbegrepen gedrag? Leer het begrijpen

Wat als een cliënt of bewoner de hele dag door loopt, of onophoudelijk blijft roepen? Als iemand met dementie of een verstandelijke beperking een plotselinge woede-aanval krijgt, of claimerig gedrag vertoont? In de zorg wordt dat vaak ‘onbegrepen gedrag’ genoemd, maar eigenlijk is het dat niet, stelt expert Barbara Oppelaar van coachingsbureau Ervarea. Het is een signaal dat er iets niet klopt.

In dit webinar leert Oppelaar je vanuit concrete casussen en situaties om ‘onbegrepen gedrag’ beter te begrijpen. Daarnaast geeft ze praktische tips om het gedrag op een positieve manier te beïnvloeden, en benadrukt ze het belang van reflectie op je eigen handelen. Met de lessen van Oppelaar kun je als zorgprofessional veel probleemsituaties voorkomen!

Gegeven door: Barbara Oppelaar | Geaccrediteerd

Tijdens het webinar over onbegrepen gedrag behandelt expert Barbara Oppelaar de volgende vragen en onderwerpen:

  • Wat is ‘onbegrepen gedrag’?
  • Hoe kan je daar als zorgprofessional mee omgaan?
  • Een positieve invloed uitoefenen
  • Reflectie op je eigen handelen
  • Do’s and don’ts die je direct in de praktijk kunt toepassen

Meld je aan

Wil jij op een interactieve, praktische manier leren over  ‘onbegrepen gedrag’ en hoe je daar als zorgprofessional het beste mee om kunt gaan? Meld je dan aan voor dit webinar!

Meest gestelde vragen

Voor wie is deze webinar?

Voor iedereen die werkzaam is in de zorg.

Wat kan ik na het volgen van deze webinar?

Na afloop heb je meer kennis over onbegrepen gedrag en hoe je als zorgprofessional het beste kunt handelen.

Georganiseerd door:

In het kort

Onbegrepen gedrag

Hoe kan je het begrijpen?

Concrete casussen en situaties

Probleemsituaties voorkomen

1 punt

Informatie

Spreker: Barbara Oppelaar
Geaccrediteerd voor: 1 punt
Aanvang: 29 augustus 2022 | 20:00 uur
Duur: 1 uur 0 minuten

CanMEDS-Competenties

  • Vakinhoudelijk handelen

  • Communicatie

  • Samenwerking

  • Organisatie

  • Maatschappelijk handelen

  • Kennis & wetenschap

  • Professionaliteit & kwaliteit