De zorgorganisatie geeft aan dat ze zich verantwoordelijk voelen over het resultaat dat ze leveren. Dat ze vertrouwen op de kennis en kunde die ze in huis hebben, maar dat ze ook weten dat ze nooit uitgeleerd zijn. In dat leerproces werken ze graag samen met de ouderen die ze verzorgen, hun familie en met andere organisaties.
Missie: zelfstandigheid
In de zorg die geleverd wordt, wordt de zelfstandigheid van de cliënt voorop gezet. Careyn geeft aan dat ze ouderen stimuleren om, zo lang als het kan, zoveel mogelijk zelf te doen en goed voor zichzelf te zorgen. Dit is in hun optiek ook het gezondst voor de oudere.
Visie: Hele mens
Hun doel is om vanaf 2025 de cliënt als ‘hele mens’ te zien. Vanaf dat moment omarmen ze het idee van positieve gezondheid. Daarin gaan ze vooral uit van de kwaliteit van leven voor de ouderen die bij hen binnenkomen. Dat houdt in dat ze maatwerk leveren in de zorg en kijken wat iedere persoon nodig heeft om een goede kwaliteit van leven te ervaren.
Hierbij willen ze vooral een gevoel van ‘thuis zijn’ bevorderen. Daar zeggen ze zelf over op hun website:
‘Thuis is voor iedereen anders en is ook niet altijd hetzelfde. Het is een gevoel dat los staat van een fysieke ruimte: het gaat om een veerkrachtig en betekenisvol leven, met eigen regie en zo zelfstandig en onafhankelijk als mogelijk. Dát willen wij bevorderen.’